reklama

Selamat datang di Pulau Dewata - Bali

Srdečne vitajte na Ostrove bohov - Bali...akoby hodiny stáli, strašiak "hamburgerizácie" a "coca-kolonizácie" je tu a je aj na Bali, ale stačí sa rozhľadieť na miesta okolo Vás a máte pocit, že sa čas zastavil...jednoducho...BALI

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Po 11 hod. lete z Viedne do Kuala Lumpur (síce tu som strávil deň) a následnom trojhodinovom do Indonézie najväčšieho ostrovného sveta na Zemi, som zakotvil v Malých Sundách konkrétne na Bali. Indonéziu tvorí viac ako 17 000 ostrovov a Bali je jedným z najmänších, v najširšom mieste má len 120 km. 

Na letisku v Denpasare sa mi ponúkol pekný pohľad.

Obrázok blogu

Ešte pred tým ako mi povolili vstup, ma čakal pohľad na pekne veľkú tabuľu...len som pregĺgol naprázdno, tu končí všetká "sranda"...

Obrázok blogu

Toto už bol príjemný pohľad... :-)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Keď som vyšiel na "čerstvý vzduch" z klimatizovaného letiska ovalila ma "stena", kto už bol v trópoch vie o čom hovorím, Bali je 8 stupňov pod rovníkom. Vysoká vlhkosť vzduchu, pôsobila, ako totálna parná sauna, za pár minút som mal slušne prepotené tričko. Priemerná ročná teplota na Bali je 26 stupňov a majú tam len dve ročné obdobia, obdobie sucha a obdobie dažďov. 

Na rozdiel od okolitých moslimských ostrovov prevláda na Bali zvláštna miestna odroda hinduizmu, tzv. agama hindu bali (balijský hinduizmus), odlišujúci sa od hinduizmu indického. To ma úplne prekvapilo, podľa predstáv balijcov je náš svet ovplyvňovaný a utváraný dvoma protichodnými silami (bohovia a démoni) a všetko dianie smeruje k dosiahnutiu rovnováhy a harmónie týchto síl. Balijci denne prinášajú obety, ako bohom tak aj démonom, aby si ich naklonili, alebo zmierili. Na obetné mištičky (canang) z palmových listov, alebo banánových listov s kvetinami a vonnými tyčinkami, často s ryžou, ovocím, sušienkami. Je to na každom kroku, jednoducho všade, viackrát som o to zakopol.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Mištičky s obetou, ktorá je na zemi patrí démonom a tá, ktorá je v úrovni hlavy, patrí bohom. Najprv som sa čudoval, prečo ak niekto nedoje, to jednoducho nehodí do koša, skutočnosť však bola niekde inde :-).

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Celkom sa mi to zapáčilo, mištičky boli všade, pred vstupom do budov.

Obrázok blogu

No v niektorých chvíľkach som naozaj nevedel, či si naozaj balijci nerobia z nás bielych "srandu"... :-)

Obrázok blogu

 Trh mal svoju atmosféru, jednoducho pohodička :-)

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ak ste mali chuť na občerstvenie, bufety boli na každom kroku :-)

Obrázok blogu

Aj proti podnikavcom mali "páky", kiežby sme mali u nás na Slovensku, kamenné poklopy na kanál :-)))

Obrázok blogu

Každý sa mi zdravil a usmieval. Keď som sa spýtal čo robia ak nemajú sezónu, odpovedali mi, že sedia a usmievajú sa. O.K. hovorím a keď máte sezónu? No :-), že tiež sedia a usmievajú sa :-), bral by som.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Inak na ostrove je minimum nezamestnaných, každý niečo robí, v istých chvíľach sa na mňa lepilo aj trojo domorodcov a pre každého som bol "good friend" a mali pre mňa len to najlepšie "only for you" a samozrejme za "best price for you", ako inak, lebo som ich "good friend" :-)

No aby som neklamal, jeden z nich nebol dotieravý ako moskit. Na pláži pri európskej zábavke, myslím tým zbieranie mušlí nad ránom,

Obrázok blogu

sa pri mne zastavil jeden domorodec. Volal sa Nyoman. Samozrejme, že som bol "good friend" a hneď mi dal nejaké mušle do rúk, trocha som to oľutoval, lebo v prípade, že niečo od nich zoberiete, hneď čakajú bakšiš. No Nyomam nechcel nič, len aby som sa šiel pozrieť na je čln. Vôbec sa mi nechcelo, ale šiel som. Tvrdil, že ma zoberie, kde budem chcieť, chcel som sa ho zbaviť, tak som mu ukázal na ostrov, prvý ktorý som uvidel na horizonte, poriadne ho ani vidno nebolo. Samozrejme NO PROBLEM, nohou si vyčistil miesto na písanie a do piesku mi napísal sumu 150 amerických dolárov :-), zjednávanie bolo ťažké :-) nakoniec za 120 amerických bubáčikov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Je to zvláštne, ale dal som sa prehovoriť, ani som nevedel, že som ukázal na ostrov Lembongan, je to šnorchlovací raj a tak som zažil super výlet na ostrov v Indickom oceáne, šli sme tam asi hodinu na trojmotorovom člne, no čo Vám poviem super zážitok...

Troška z Lembonganu...

Obrázok blogu
Obrázok blogu

 Jeden z ďalších vydarených výletov džungla v blízkosti Goa Gajah

Obrázok blogu

V mieste Kintamani je krásny pohľad z okraja gigantickej kaldery vulkánu Penulisan (priemer 12 km) na kráterovité jazero

a činný vulkán Batur (1. 717m)

Obrázok blogu
Obrázok blogu

A čo poviete na toto?

Obrázok blogu

Jasné, že je to kakao :-) a ananás tam rastie ako burina :-)

Obrázok blogu

Ak raz budete na Bali nenechajte si ujsť západ slnka na Ulu Watu, je to nádhera. Je tam opičí chrám s kamarátskymi opicami, ktoré Vám ukradnú všetko čo nemáte prilepené na telo. Šiltovka, okuliare, náušnice, retiazky, fotoaparát jednoducho všetko. Mňa chcela okradnúť o minerálku :-)

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zhruba za desať korún si môžte kúpiť kúsky ananásu a kŕmiť koľko chcete.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

...a spomínaný západ slnka...

Obrázok blogu

 ...a ešte pohľad na Dreamland so super vlnami, tie mi nadali šancu...odporúčam dobrá masáž :-)

Obrázok blogu

...a cesta domov nebola o nič menej krajšia :-)

Obrázok blogu

Zážitkov kopec, asi si sadnem na obrubník a budem sa na každého usmievať:-)

Pekný deň

dv

Dávid Vajányi

Dávid Vajányi

Bloger 
  • Počet článkov:  290
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu